2010年5月2日 星期日

I shall believe



Come to me now
And lay your hands over me
Even if it's a lie
Say it will be alright
And I shall believe

I'm broken in two
And I know you're on to me
That I only come home
When I'm so all alone
But I do believe

That not everything is gonna be the way
You think it ought to be
It seems like every time I try to make it right
It all comes down on me 

Please say honestly you won't give up on me
And I shall believe
And I shall believe

Open the door
And show me your face tonight
I know it's true
No one heals me like you
And you hold the key 


Never again
would I turn away from you
I'm so heavy tonight
But your love is alright
And I do believe

That not everything is gonna be the way
You think it ought to be
It seems like every time I try to make it right
It all comes down on me
Please say honestly
You won't give up on me
And I shall believe
I shall believe
And I shall believe



今天晚上反覆聽了這首歌好幾遍, 好久沒聽Sheryl Crow了, 這首雖然不是我對她最有印象的一首, 其實以前比較喜歡她的"The first cut is the deepest", 雖然她的版本唱的沒有Rod Stewart來的傷感, 但也蠻喜歡她的味道的


最近負面情緒與想法實在太多了, 實在很難讓自己好好的思考, 有時候因為擔心就亂了套, 整個異常的混亂, 沒有讓自己處於正常狀況


跟人聊了, 加上今天聽到了這首, 又再回味了一下, 發現, 我漏了我該學習的東西


的確, 很多事情, 我自己可能心有餘但力不足, 但我應該更學著去相信的, 相信我信任的, 相信我該信任的, 相信我自己, 就算有時會很擔心, 有時會覺得很無力, 但是光擔心也於事無補呀, 反而更應該相信自己, 相信自己信任的, 會去做該做的事


我不該像是一個老爹一樣嘮叨的, 而且我也沒辦法當一根永遠擊不倒的柱子的, 不過, 我該相信, I shall believe everything and every one that I shall believe.

沒有留言:

張貼留言